söndag 21 april 2013

Cupcakes med fantasiblommor

Hej på er! Förra veckan fyllde min sambo jämnt och då tog jag tillfället i akt och bakade cupcakes som han fick ta med sig till arbetet! Det fick bli drygt 30 stycken morotsmuffins (utan nötter) med cream cheese frosting.


Dessa cupcakes är bakade i två av Siluett of Swedens muffinsformar - Circle blå samt Circle grön och frostingen är spritsad med denna stjärntyll. Blommorna som pryder cupcakesen är båda gjorda på samma sätt. Jag har använt mig av den största prästkrageutstickaren i detta set och stansat ut blommor i Wiltons gum paste, format kronbladen något med hjälp av bone tool samt flower foam pad, låtit blommorna torka i blossom & petal former och därefter prytt dem med mjuka pärlor samt minipärlor som jag fäst med hjälp utav lite ätbart lim. Till den gröna blomman har jag använt pastafärgen Party green och till den blå Grape violet, vilka båda kommer från Sugarflair.

2 kommentarer:

nattugglan sa...

Så smaskiga de ser ut..o säkert goda också.Idag bara jag matbröd..tycker det är kul ...

Hanna - Bakfnatt sa...

Tack så mycket för din kommentar! Låter gott med hembakat bröd =)

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tiden att kommentera ♥